PROČ HODNOTIT RIZIKO ?

  • Povinnost vyplývající ze zákonných předpisů a norem.
  • Nezbytná podmínka pro efektivní řízení rizik.
  • Nedílná součást řízení podniku.
  • Prevence je levnější než odstraňování důsledků nežádoucí události.
  • Nežádoucí událost může vést k poškození až zániku firmy.
  • Neřešení problémů = nespokojenost zaměstnanců a narušení spolupráce mezi vedením a zaměstnanci.
  • Kontrola z OIP.
  • Možnost vzniku obchodních problémů.

JAKÉ NEŽÁDOUCÍ NÁSLEDKY NA PRACOVIŠTI HROZÍ ?

  • Pracovní úrazy a nemoci z povolání.
  • Požáry.
  • Živelné události
  • Nehody a havárie (zaviněné i nezaviněné).
  • Krádeže.
  • Účetně neevidované know-how, duševní vlastnictví.
  • Poškození nebo zničení materiálu, zboží.
  • Nedodržení smluv, závazků.
  • Překročení či porušení zákonných norem atd.

CO OČEKÁVÁME OD ANALÝZY RIZIK ?

  • Odhalit konkrétní nebezpečí.
  • Identifikovat zdroje rizik, resp. nežádoucí faktory schopné způsobit škodu.
  • Z podstaty nebezpečí/rizikového faktoru a charakteru pracovních činností odvodit, jaký průběh může mít nehodový děj (scénář nežádoucí události).
  • Odhadnout, s jakou pravděpodobností se nehodový děj stane atd.