Termín pravidelné a systematické monitorování není v GDPR definován. Jasně však zahrnuje veškeré formy sledování a profilování na internetu, a to i pro účely behaviorální reklamy. Pojem monitorování však není omezen na on-line prostředí.
Pravidelné
Pracovní skupina WP29 vykládá pojem „pravidelné“ v tom smyslu, že znamená jedno nebo více z níže uvedeného:
- probíhající nebo vyskytující se po určité období v určitých intervalech,
- opakovaně se vyskytující nebo opakované ve stanovených časech,
- odehrávající se nepřetržitě nebo pravidelně.
Systematické
Pracovní skupina WP29 vykládá pojem „systematické“ v tom smyslu, že znamená jedno nebo více z níže uvedeného:
- vyskytující se v souladu se systémem,
- předem naplánované, organizované nebo metodické,
- odehrávající se jako součást obecného plánu pro shromažďování údajů,
- provedené jako součást strategie.
Příklady pro pravidelné a systematické monitorování:
- provozování telekomunikačních sítí,
- poskytování telekomunikačních služeb,
- přesměrovávání elektronické pošty,
- profilování a bodování pro účely posouzení rizik (např. pro účely úvěrového ohodnocení, stanovení pojistného, předcházení podvodům, zjištění praní špinavých peněz),
- sledování polohy, například prostřednictvím mobilních aplikací,
- věrnostní programy,
- behaviorální reklama,
- monitorování údajů o psychické a fyzické zdatnosti a zdravotním stavu prostřednictvím zařízení nošených na těle,
- uzavřené televizní okruhy,
- propojená zařízení, např. inteligentní měřiče, inteligentní automobily,
- automatizace v oblasti bydlení atd.